Dulcegarii

Pasta de nuci/indulcitor

februarie 17, 2019

Dragii mei, subiectul “dulce” la copilasi este unul delicat. Vrem sa ne crestem copilasii sanatosi, iar zaharul – vrem nu vrem, este prezent in vietile noastre, ale tuturor. Este o constanta pe care oricat ai incerca sa o derivezi sau integrezi, tot acolo ajungi. Adica, tot “bad” este. Am putea sa-i zicem simplu zmeul Elaix. Ca in orice poveste, este personajul negativ. Insaaaa,  intotdeauna cel invins💪. Ma inham sa-mi pun costumul de Praslea, sa am grija de alimentatie piticilor mei si sa ma iau la “tranta” cu el!🤪 Asadar, ma inarmez cu persuasiune, imaginatie, nitica munca, o atitudine pozitiva si zic STAART! In “indulcitori” sa ne duelam! 

Cert este ca, variante exista. Fructele proaspete sunt mereu binevenite atunci cand vrem sa indulcim un preparat. Fructele uscate pot fi si ele folosite, cu masura insa. Contin multe zaharuri, insa in cantitati mici si ocazional, merg. Dintre acestea, folosesc in general curmale.

Astea sunt variantele pe care am mers pana acum, atunci cand am avut nevoie de “indulcitori” in preparatele nazdravanului de aproape 3 ani.  Condimentele (scortisoara, vanilia) si nucile au contribuit si ele la “definirea” gustului dulce din preparate. De aici am plecat atunci cand am hotarat ca n-ar fi rau un indulcitor la indemana, pe care sa-l pastrez in frigider si la care sa apelez la nevoie. Pentru ca, nimic nu se compara cu un preparat facut de mainile mamei si in care stii ce ai pus. Si cum:)

Asadar, merg la sigur! Aleg nuci, curmale siiii smantana de cocos!

Curmalele sunt considerate unul dintre cei mai sanatosi indulcitori naturali. Sunt bogate in calorii tocmai pentru ca se consuma in stare uscata. Cu cat mai deshidratate sunt, adica contin mai putina apa, cu atat indicele glicemic creste (un motiv in plus pentru care prefer Medjool). Cu toate acestea, comparativ cu restul fructelor uscate, acestea au un indice glicemic mai mic. Iar faptul ca sunt bogate in nutrienti le recomanda in a fi introduse in cadrul unei alimentatii sanatoase si diversificate.

Curmalele contin fier si acid folic, vitamine precum vitamina A, C, E, vitamine din complexul B, magneziu, potasiu, proteine vegetale, calciu, sodiu, fosfor, mangan, cupru, etc. Sunt bogate in fibre si antioxidanti.

Dintre acestea, am ales curmalele Medjool. Acestea sunt curatate si ambalate imediate dupa recoltare, nu sunt uscate artificial, continutul in apa fiind de ~ 20%. Pe masura ce trece timpul, ele mai pierd din apa, insa aroma ramane aceeasi. Daca le strangi intre degete, obtii “dulceata”. Imi plac deoarece au o textura moale si carnoasa si nu necesita hidratare. Plus ca, nu este nevoie de cantitati uriase pentru a indulci un preparat. Pentru 2 portii de budinca, eu folosesc maxim 1/2 dintr- o curmala. Asta asa, ca exemplu! 

Despre nuci, ce sa va mai scriu? Stiti si voi ca sunt extraordinare, din multe puncte de vedere. Contin grasimi sanatoase, vitamine, minerale siiii antioxidanti! Derivatele din nuci (lapte, branzeturi) sunt folosite cu succes in prepararea lactatelor vegetale, atat de utile si benefice copilasilor cu alergie la proteine din laptele de vaca.

Gata cu vorbaria! Hai Simona cu reteta! Zic! 

Ingrediente:

  • 50 grame nuci pecan
  • 30 gr nuci de Macadamia
  • 20 gr caju
  • 100 gr smantana de cocos (100% cocos, nimic altceva in plus nu trebuie sa contina)
  • 2-3 curmale Medjool Exquisite*

* Curmalele sunt optionale. Atat ca “prezenta”, cat si ca si cantitate.

Cum am procedat:

  • am hidratat nucile peste noapte. Se pot hidrata si peste zi, minim doua ore. Acest lucru inlatura din acidul fitic pe care acestea il contin, favorizand buna absorbitie a nutrientilor. Dupa hidratare, se sterg cu un servetel absorbant.
  • ei bine, de aici puteti opta pentru doua variante. Fie folositi nucile crude, valorificand cat mai multi nutrienti din ele, scazand insa considerabil timpul de pastrare, fie le coaceti 4-5’ intr-o tigaie antiaderenta, la foc mic, potentandu-le astfel gustul si crescand considerabil perioada de “valabilitate”. Daca le folositi crude, pasta se poate pastra cateva zile, la frigider. In varianta “nuci coapte”, preparatul va rezista a la long. Eu am optat pentru varianta de “coacere”, nazdravanul mare avand aproape 3 anisori.
  • intr-un choper cu lama in S, am introdus nucile coapte si curmalele. Le -am mixat 2’, apoi am adaugat smantana de cocos. Am mai mixat cateva secunde! Gata treaba! Am introdus pasta intr-un borcanel de 250 gr si am depozitat-o la frigider.
  • in ce preparate am folosit-o pana acum? Eu bine, am folosit-o in biscuiti, in checuri, in compozitia strudelelor – in combinatie cu mere si magiun (bestiala combinatie), in budinci, ciocolata bebelusului, etc. Poate fi modelata si sub forma de bombonele🙈. Partea proasta e ca nu te poti opri la una, asa ca mai bine va rezumati la a o adauga in preparate, unde puteti controla cantitatea folosita.

📌 Pentru a va fi mai simplu, va atasez o imagine cu smantana de cocos. Este varianta solida, la punguta – depozitata in cutiute de carton. Exemple  ok: Coccomi, Rapunzel, Biona.

 

Acestea fiind scrise, va doresc toate cele bune! Si sa iesiti mereu “nesifonati” din confruntarile cu zmeii!

Sa avem copilasi sanatosi!❤️

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.