Alergii si intolerante Cereale/pseudocereale/paste Dulcegarii

Iaurt de caju – 3 variante de servire

iulie 16, 2018

Acum, ca am facut si iaurt de caju (reteta –aici), haideti sa vedem ce variante de a-i da consistenta avem! Inainte de asta, sa lamurim si problema zerului. Dupa cum bine ati observat, aproape jumatate din „laptele acru” este zer. Puteti sa-l lasati in borcanel pentru a-l consuma sau puteti sa inlaturati o parte din el. Este alegerea voastra. Nu e nimic gresit nici in a-l pastra, nici in a-l arunca.

Cum il „ingrosam”? In majoritatea retetelor de iaurt se precizeaza ca modalitati de inchegare a acestuia, amidon sau agar-agar. Marturisesc ca nu ma prea incanta, asa ca am ales 3 variante nutritive, de mare succes la piciul meu.

Prima, este varianta cu seminte de chia (1/2 linguria/2x/sapt, <1 an si 1 lingurita/2x/sapt ->1 an). Pentru o buna absorbtie a nutrientilor acestea se rasnsesc si se hidrateaza (sau, invers😀 – se hidrateaza si sa blenduiesc). Bogate in Fe, “ouale de dragon” merg de minune combinate cu un lactat vegetal. Iar daca mai adaugam si o sursa de vitamina C (un fruct, de exemplu), absorbtia fierului este facilitata – un aspect de luat in seama atunci cand urmarim valorificare fierului. Si da, urmarim acest lucru la copilasi. Mai multe despre chia, aici.

Asadar, am optat pentru inlaturarea a doua degete de zer din borcanelul de 150 ml si am adaugat o lingurita de seminte de chia. Eu le-am uitat peste noapte in frigider.

A doua zi, dimineata, am mixat amestecul si l-am combinat cu afine si scortisoara Ceylon. Papat tot!

A doua varianta este cea cu amaranth, zmeura si seminte de canepa. La fel, am optat pentru indepartarea unei parti de zer. Am adaugat in borcanelul cu lapte acru, 1-2 linguri de amaranth fiert, racit si strecurat (amarantul se hidrateaza inainte, in apa cu lamaie). Am agitat borcanelul, am scos din el 3-4 linguri de “lapte acru” + amaranth si l-am amestecat cu 5-6 bucati de zmeura (am amestecat, nu am blenduit).

Am reintrodus topping-ul in borcanel si am presarat o lingurita de seminte decorticate de canepa si 2 frunze de menta (maruntite). Papat tot!:)

A treia varianta de servire este cea cu chia si fulgi de ovaz. Cum am procedat? Am pus o lingurita de chia intr-un borcanel de 150 ml iaurt (nu am aruncat zerul) si am lasat amestecul in frigider peste noapte. Puteti lasa si mai putin timp, chia la hidratat (de la 1/2 ora in sus). Mie mi-a convenit varianta de „cazare” chia peste noapte in iaurt, deoarece urma sa papam preparatul a doua zi, la micul dejun. Dimineata, am fiert 2 linguri de fulgi de ovaz (in apa), i-am lasat la racit si i-am amestecat cu semintele de chia hidratate in iaurtul de caju. Am blenduit semintele impreuna cu iaurtul, inainte de a adauga fulgii de ovaz.

Am obtinut astfel, o budinca de chia cu fulgi de ovaz – pe care am servit-o cu afine, coacaze negre si o nuca braziliana razuita. Papat tot:)

📌 Puteti folosi orice fruct doriti. Afinele se numara printre preferatele piciului, motiv pentru care le regasiti mai des in variantele de mai sus.

📌 In cazul in care doriti sa indulciti preparatul, puteti opta pentru fructe mai dulci. Mierea certificata este si ea o optiune (1+). De asemenea, fructele uscate reprezinta o alta varianta de indulcire. Cu toate acestea, nu uitati: „dulcele” il oferim cu masura.

Astept feedback! Siii, sa avem copilasi sanatosi!❤️

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply