Cereale/pseudocereale/paste Dulcegarii

Budinca de amarant cu spirulina si kaki

noiembrie 7, 2017

Despre amarant, numai de bine😊. Este o pseudocereala fara gluten, foarte proteica, bogata in fibre si in minerale precum calciu, magneziu, fosfor, potasiu siiiii… fier. Da, fier😊 – stiu ca va intereseaza🙈.

Se hidrateaza la fel ca si celelalte pseudocereale, in apa cu lamaie – pentru indepartarea acidului fitic si astfel, o mai buna absorbtie a mineralelor.

Astazi, am ales sa-l valorific intr-o budinca, menita sa-i asigure un start bun de zi, nazdravanului. I-am adaugat un varf de cutit de spirulina (mai multe despre acest super aliment –aici) si am „indulcit-o” cu un kaki delicios.

Ingrediente:

  • 1 parte amarant : 3 parti apa
  • 1 lingurita smantana de cocos
  • 2 lingurite fulgi de cocos
  • 1 varf de cutit spirulina
  • 1 kaki

Cum am procedat:

  • cu o seara inainte, am lasat amarantul la hidratat in apa cu lamaie, pentru a indeparta acidul fitic si a beneficia astfel de cat mai multi nutrienti din aceasta minunata pseudocereala. Eu am folosit o ceasca de cafea pentru „masurarea” amarantului.
  • dimineata, am spalat bine amarantul (folositi o sita cu pori mici, in care puneti amarantul si pe care ulterior o treceti sub jetul de apa) si l-am pus la fiert in apa (proportia este de 1:3, adica 1 parte amarant: 3 parti apa). Folositi aceeasi unitate de masura, atat pentru amarant cat si pentru apa, de exemplu o cescuta sau un pahar.
  • am fiert amarantul aproximativ 15′, timp in care acesta a absorbit apa in care a fiert, rezultand o compozitie  gelatinoasa. Cand acesta a fost fiert, am adaugat o lingurita smantana de cocos si am stins ochiul aragazului.
  • am inceput „montarea” budincii intr-un pahar. Am turnat budinca de amarant in pahar, pastrand 3 linguri din aceasta, pe care le-am amestecat cu un varf de cutit de spirulina (lasati budinca sa se raceasca inainte de a o amesteca cu spirulina – pentru a pastra proprietatile acesteia). Peste primul strat am adaugat o lingurita fulgi de cocos, care permite astfel „separarea” frumoasa a straturilor. Am adaugat cel de al doilea strat de budinca: amarantul amestecat cu spirulina. Am mai presarat o lingurita de fulgi de cocos si am asezat al treilea strat – cel format din fructul mixat, care totodata va indulci budincuta noastra😍. Atat:)

Sa aveti copii sanatosi!❤️

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply