Diversificare

Regele și regina balului la început de diversificare

iunie 30, 2017

Dacă deja am discutat despre faptul că începem diversificarea după împlinirea vârstei de 6 luni, a venit timpul încoronării.Cele mai bune produse alimentare la început de diversificare sunt legumele, deci ele primesc coroana și laudele! Voturile sunt pro-legume deoarece acestea au un gust neutru, fiind ușor acceptate de copii la început de diversificare. Nu este greșită nici începerea petrecerii cu fructe, însă acestea, datorită fructozei, au un gust dulce, copilul fiind astfel sceptic când veți trece la alte produse alimentare, cu un gust mai puțin dulciu. În plus, la scurt timp de la debutul petrecerii (aproximativ 2 săptămâni), când deja au fost introduse suficiente legume, se vor introduce proteinele animale (carnea, oul și brânza), care necesită combinare cu legume, și nu cu fructe.

Legumele de început se aleg de către mamă, în funcție de sezon, de disponibilitate și de scaunul copilului. În cazul în care scaunul copilului este unul regulat, fără modificări de consistență, alegerea este destul de ușoară, diversificarea putând fi începută atât cu legumele cu un conținut ridicat de apă, cât și cu legumele mai dense. În cazul în care copilul tinde spre constipație (scaun rar, cu densitate crescută, cu efort la expulzie, crampe), diversificarea se începe cu un produs alimentar cu o cantitate mare de apă, care va favoriza eliminarea scaunului. Astfel de produse sunt dovlecelul și fasolea verde.

În cazul unur scaune dese și de consistență foarte scăzută, fără a fi vorba despre scaune diareice (diareea fiind o problemă medicală, se așteaptă vindecarea și diversificarea se începe când copilul este sănătos), diversificarea se începe cu alimente cu textură mai densă și cu un conținut mai mic de apă. În această categorie se încadrează în general rădăcinoasele: morcovul, rădăcina de pătrunjel, rădăcina de țelină, rădăcina de păstârnac.

Deși, conform ultimelor recomandări în vigoare, toate legumele pot să fie introduse de la începutul diversificării, există justificare pentru evitarea anumitor produse alimentare. Astfel, sunt de evitat alimentele care produc flatulență (balonare), gaze în exces și crampe la copiii de 6 luni: varză, conopidă, fasole boabe și cartoful alb. De asemenea, datorită compoziției în betacaroten (precursor de vitamina A), se evită combinarea la aceeași masă a produselor de culoare portocalie/roșie (exemplu cartof dulce+morcov). În cazul în care se dorește combinarea acestor două produse alimentare, se recomandă folosirea unor cantități mai mici decât cele folosite în moz uzual.

Copilul va fi alimentat la masa de prânz, când nu este obosit sau foarte flămând, având astfel răbdarea necesară pentru a explora tărâmul magic pe care se află. Indiferent că veți urma căile unei diversificări clasice, sau a autodiversificării (BLW), utilizați un singur produs alimentar nou pe zi, pentru a putea identifica produsele alimentare care îi provoacă piticului probleme digestive, intoleranțe sau alergii.

Regula de 3 zile este considerată utilă în cazul în care unul dintre părinți este alergic la un produs alimentar, pentru a ne asigura că simptomele unei reacții alergice întârziate nu își ascund prezența. Dacă părinții sunt sănătoși, aplicăm doar regula celor 24 de ore, aceea de a introduce un singur aliment nou pe zi.

Regula de 3 zile impune introducerea unui aliment nou la fiecare 3 zile. În aceste 3 zile copilul poate consuma orice produse alimentare deja introduse, la care nu au fost reacții neplăcute.

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Laura septembrie 19, 2017 at 10:06 am

    Vânătă, conopida și broccoli gatite la abur când se pot introduce? Mulțumesc pentru raspuns

    • ND.drd. Hadmaș Roxana
      Reply ND.drd. Hadmaș Roxana septembrie 26, 2017 at 10:36 am

      Le puteți introduce încă de la început de diversificare. Vă recomand în cazul conopidei să folosiți cantitate mică pentru început, fiind copii care nu o tolerează

    Leave a Reply