Kidscuiti

Biscuiti cu dovleac si mozzarela, fara gluten

iunie 5, 2017

Biscuitii cu dovleac si mozzarela se incadreaza perfect in rolul de gustare sanatoasa, dupa atingerea pragului de 1 anisor. Aromati, usor de facut si fara gluten, acesti kidscuiti se vor imprieteni rapid cu manutele nerabdatoare sa-i infasce si sa-i aduca rapid inspre gurita deja pregatita sa le descopere gustul  minunat.

Ingrediente:

  • 3 Lg dovleac copt/fiert
  • 2 Lg faina cocos
  • 2 Lg faina mei
  • 1 ou
  • 50 mozzarela ( am folosit Mozzarela fresca Delaco ~ de doua degete din lungimea batonului)
  •  1 Lg smantana de cocos (sau unt de cocos:1-2 Lg)
  • semintele unui baton de vanilie
  • scortisoara
  • seminte de dovleac, rasnite

Cum am procedat:

  • dovleacul l-am avut restant de la o supa crema👀
  • intr-un vas, am amestecat oul bătut cu dovleacul, mozzarela rasa si smantana de cocos.
  • am adaugat ulterior faina amestecată cu vanilia si scortisoara
  • „aluatul” rezultat l-am modelat in mana sub forma de mingiuta si l-am aplatizat
  • deasupra am presărat niște seminte rasnite de dovleac
  • i-am pus la copt pana s-au rumenit in obrajiori😍

S-aveti copilasi sanatosi!❤️

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply Diana august 20, 2017 at 11:56 am

    Buna!As vrea sa fac acesti biscuiti insa nu am faina de cocos nici de mei.Ma gandeam sa inlocuiesc toata cantitatea de faina din reteta cu faina 650.Ar iesi biscuitii?

    • Simona
      Reply Simona august 20, 2017 at 12:37 pm

      Buna, Diana☺️. Poti înlocui faina fără gluten cu faina 650, s-ar putea insa sa trebuiască putin sa ajustezi cantitatea de faina 650. Totul consta in obținerea la final, a unui aluat care sa-ti permită modelarea biscuiților sub forma unor bilute, pe care ulterior le aplatizezi. Spor la kidscuitit❤️

  • Reply Flori noiembrie 19, 2017 at 11:10 am

    Am gasit in foarte multe retete pentru bebelusi folosirea de mozzarella sau ricotta. Dar ele contin sare. Voi de la ce varsta ati inceput sa dati aceste tipuri de branza bebelusilor? Si in afara de branza de vaci, ce alte tipuri de branza fara sare stiti ce se pot folosi? Poate aflu si eu ceva nou 🙂

    • Simona
      Reply Simona noiembrie 19, 2017 at 1:03 pm

      Buna, Florentina😊
      Sodiul, mai exact, se gaseste in mod natural inclusiv in legume, oul de gaina, branza de capra, etc.
      Necesarul de sodiu pentru bebelusi (pana intr-un an) este de 0,4 gr (pe care il iau – natural, din alimentele pe care le consuma) si de 0,8 gr – intre 1-3 ani (asigurat, de asemenea din alimente) – de unde si recomandarea OMS de a nu adauga sare in mancarea celor mici, pana la 2 anisori.
      Personal, pana la varsta de un anisor am mers pe branzica facuta in casa, din iaurt (reteta este pe site). Faceam de 2-3x pe saptamana. Am “scapat” maxim de 2x la mozzarella in vreun preparat. Dupa 1 anisor, ocazional, am mai folosit in preparate cele doua tipuri de branzeturi mentionate : mozzarella si ricotta (ricotta iti recomand sa o faci in casa, voi posta curand reteta).
      Dincolo de sare, pacatos in aceasta ecuatie este si acidul citric din acestea. Motiv pt care, citesc cu atentie etichetele atunci cand aleg sa folosesc branzeturi din comert (cat mai putina sare si daca este posibil- fara acid citric si bineinteles fara allti aditivi, coloranti, conservanti).
      Asadar, eu am mers pe branzica facuta in casa din iaurt si ricotta facuta in casa- pana intr-un anisor. Dupa un anisor, ocazional, in cantitati mici: mozzarella, ementaler (ambele au un continut mai mic de sare <0,5gr/100gr.
      Mai poti incerca cascavalul facut in casa iar pe masura ce creste piticul poti merge si pe alte variante:)
      Sper ca ti-am fost de folos😘

    Leave a Reply